Rentevoet leningen.
Moderator: Moderators
Re: Rentevoet leningen.
Hier net een lening verlengd, 5 jaar vast voor 5.45%. Bij 3 jaar vast werd het 6.45%. Ik mag wel 10% extra aflossen per jaar, dat moet volgens mijn berekening ook mogelijk zijn
-
- Contacteer:
Dat is hoog zat lijkt mij
Hangt van je opslag af.
Ja Jan euribor lijkt weer interessanter te worden bij dit soort vaste rentes
iedere dag BBBeter
Omdat die direct al naar 6% ging. Bij maximaal aflossen is deze lening in 7 jaar afgelost. (de andere lening is een hoger bedrag )
voor of vóór ?
ik vrees dat ik de situatie allemaal weer veel te optimistisch heb ingeschat
was toch veruit de beste voorspellinghulsteins 18 feb 2022 schreef: ↑do feb 17, 2022 23:08deze inflatie is niet alleen 't gevolg van 'n oververhitte economiekobonde schreef:Ik ben het voor de verandering met je eens. Tegen de zomer hebben de mensen de buffer die ze tijdens de lock down hadden opgebouwd op gebruikt en daalt de vraag. Rente stijging zou de problemen alleen maar erger maken, dus die komt er niet hooguitPoekske schreef:Alles zal nog duurder worden tot pakweg juni. Geld bij de mensen is nu al op en zal niet beteren. En dan stuiken alle prijzen in elkaar van alles...
en kleine stijging en dan weer naar beneden in de herfst.
(door alle rijken die hun geld hebben moeten opsparen) ,
maar 't is een supply chain probleem
(supertankers en supercontainerschepen voortijdig naar de sloop , geen investeringen in olie en gas putten etc
en personeelsproblemen waar 't meer aan de motivatie dan aan de beschikbaarheid schort)
dus gaat nog minstens 2 maar wrsl 3 jaar duren
en rente gaat 2 tot 3 volle punten stijgen
daarna wellicht weer terug naar nul
in ieder geval, we lopen nog op schema :
marktrente voor 10-jarige staatsobligaties toen voor 't eerst sinds maanden net boven 0 en de top was op 4 oktober 2023 3,31%
had er wellicht toch een paar kunnen redden
die nu k.o. zijn omdat ze 't iets te bont gemaakt hadden met hun rente posities
ik vrees dat ik de situatie allemaal weer veel te optimistisch heb ingeschat